Uusi El√§kkeensaajienlaulu kilpailu ūüé∂ūüéĶ

4.1.2024

Uusi Eläkkeensaajalaulu on kilpailu, jonka tarkoituksena on tarjota uusille eläkkeensaajasukupolville samaistumisen ja yhteenkuulumisen kokemuksia laulun keinoin. Kilpailu on valtakunnallinen. Kilpailu kannustaa tekijöitä kirjoittamaan ja säveltämään rohkeasti ja luovasti eläkkeensaajan elämästä.

Lehdistötiedote 19.12.2023

Kilpailun säännöt

Tämän päivän eläkkeensaaja on eilisen nuorisoa. Musiikki yhdistää ja on ikäluokkakokemus. Nuoruuden musiikki kulkee mukana koko ihmisen elämän punaisena lankana tarjoten ikimuistoisia hetkiä niin silloin ennen kuin tänäkin päivänä.

Uuden Eläkkeensaajalaulun haasteena on kuvata tämän päivän eläkkeensaajasukupolven kokemusta eläköitymisestä. Laulun tulee herättää innostusta yhteiseen toimintaan, harrastamiseen tai vaikka vaikuttamiseen eläkkeensaajana. Laulu saa yllättää, riemastuttaa ja erityisesti kutkuttaa lauluhermoja.

Kilpailun tuomaristoon kuuluvat Suomen Ty√∂v√§en Musiikkiliiton toiminnanjohtaja Sanna-Mari Holma, musiikkituottaja ja musiikin sekak√§ytt√§j√§ Timo ‚ÄĚTipi‚ÄĚ Tuovinen, kis√§llilaulujen taitaja Markku J. J√§√§skel√§inen ja El√§kkeensaajien Keskusliiton j√§rjest√∂johtaja Petra Toivonen.

Uusi El√§kkeensaajalaulu -kilpailun palkintosumma on yhteens√§ 3000 ‚ā¨. Tuomaristo p√§√§tt√§√§ summan jakamisesta. Tuomaristo voi my√∂nt√§√§ my√∂s erityismainintoja. Voittajakappaleesta tehd√§√§n video, joka julkaistaan kilpailun j√§lkeen El√§kkeensaajien kotisivuilla ja sosiaalisen media kanavissa.

Kilpailuaika päättyy 1.4.2024. Kaiken materiaalin tulee olla perillä määräaikaan mennessä.