Lauritsalan Eläkkeensaajat ry 55-vuotta

28.10.2022

Juhlistimme yhdistyksen 55-vuotista historiaa Lauritsalan Työväentalolla 27.10.2022 kakkukahvien merkeissä. Talkoolaiset olivat kattaneet juhlasalin näyttävästi ja lautasilla odottivat maukaat mansikkakakkupalat sekä sulhaspiirakat. Yhdistyksen puheenjohtaja Eija Suutari toivotto kaikki lämpimästi tervetuleeksi, jonka jälkeen miehet tarjoilivat vieraille kahvia.

Ensimmäisenä ohjelmanumerona kakkukahvien lomassa Lappeenrannan Harmonikkakerhon jäsenistä Reijo Rita ja Markku Vänttinen soittivat yleisölle viihdyttävää harmonikkamusiikkia.

Joela Tuulikki piti juhlapuheen, jossa hän toi hyvin esille, kuinka Lauritsalan Eläkkeensaajat ovat onnistuneet torjumaan monien ihmisten yksinäisyyttä, passiivisuutta ja mökkihöperyyttä. Tuulikki kannusti kaikkia nauttimaan ikääntymisestä ja osallistumaan aktiivisesti yhdistystoiminnan yläpitämiseen ja edistämiseen. Vaikka toiminta on vapaaehtoista ja palkatonta, se on mukavaa, antoisaa ja kehittävää yhdessä tekemistä.

Juhlapuheen jälkeen Tauno Lakkala ja Heikki Okko esittivät juhlayleisölle Jaska Mäkysen säveltämän laulun "Sinulle syntymäpäivänäsi".

Lauritsalan Eläkkeensaajien kuoro esiintyi uuden kuoronjohtajan Maria Kuusiniemen johdolla ja Heikki Okon säestämänä. Kuoro olis saanut uuden kuoronjohtaja vain muutamia viikkoja aiemmin ja kuoron toiminnan jatkuvuus oli kaikille iloinen uutinen. Viimeisenä lauluna kuoro esitti Eläkkeensaajien laulun yhdessä koko juhlayleisön kanssa.

Seuraavaksi vuorossa oli yhdistyksen toiminnassa asioituneiden jäsenten muistaminen ja ansiomerkkien jako. Ansioituneita jäseniä ovat Tuulikki Joela (Kultainen ansiomerkki), Helli Halonen, Jukka Heiska, Riitta Heiska, Pirkko Kallunki, Esko Maijanen, Keijo Puheloinen, Pekka Rossi, Eija Suutari ja Eero Tirronen. Helli Halonen piti kiitospuheenvuoron kaikkien ansioituneiden jäsenten puolesta.

Tilaisuuden loppusanat lausui Pekka Rossi, jonka jälkeen lauloimme yhteislauluna Karjalaisten laulun.