Kohtuus kaikessa -mielenosoitus lauantaina 18.11.2023 Helsingissä

2.11.2023

KUTSU

Kohtuus kaikessa -mielenosoitus lauantaina 18.11.2023 Helsingissä

STTK ja jäsenliitot järjestävät Kohtuus kaikessa -mielenosoituksen lauantaina 18.11.2023 Helsingin Kansalaistorilla. Mielenosoituksella vastustetaan hallituksen esittämiä rajuja heikennyksiä, jotka koskettavat isoa osaa suomalaisista.
Toteutuessaan ne lisäävät epävarmuutta ja eriarvoisuutta. Hallitus ei kuuntele huolestuneiden kansalaisten viestejä, eikä ole valmis neuvottelemaan toimista aidosti.

Lauantaina 18.11.2023 keskusjärjestö STTK ja sen jäsenliitot kutsuvat mukaan kaikki jäsenet, sidosryhmät ja huolestuneet kansalaiset osoittamaan mieltä hallituksen heikennyksiä vastaan. Joukossa on voimaa! Lähetetään yhdessä vahva viesti hallitukselle: Kohtuus kaikessa!

Ohjelma:

Klo 10.30 alkaen kokoonnumme Helsingin Olympiastadionin edustalla sijaitsevalla Mäntymäen kentällä.
Klo 11.00 alkaen marssimme Mannerheimintietä pitkin kohti Helsingin keskuskirjasto Oodin edustalla sijaitsevaa Kansalaistoria.
Klo 12.00 Kansalaistorin ohjelma alkaa.
Lavalla puhumassa STTK:n puheenjohtaja Antti Palola, Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkönen, Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen, Superin puheenjohtaja Silja Paavola, Jytyn puheenjohtaja Jonna Voima ja Erton puheenjohtaja Juri Aaltonen. Musiikista huolehtii STIG ja DJ Misterhustla. Paikalla koko perheelle sopivaa ruokatarjoilua.
Klo 14.00 tilaisuus päättyy.

Tilaisuuden juontaa tv:stä tuttu Katja Ståhl.

Osallistu!

Markkinoi tapahtumaa verkostoillesi tunnisteella #kohtuuskaikessa. Voit myös tägätä meidät tunnisteella @sttkmikonkatu.
Jaa kutsua jäsenillesi! Ajantasaisen tiedon mielenosoituksesta löydät osoitteesta www.sttk.fi/mielenosoitus
Toivomme mielenosoitukseen kaikkien mukana olevien tahojen kylttejä ja banderolleja omilla iskulauseilla sanoitettuna. - Ethän sisällytä niihin minkäänlaisia syrjiviä viestejä ja symboleja tai yllytä vihaan tai väkivaltaan.

Mukaan kauempaakin!

Järjestämme maksuttomia yhteiskuljetuksia mielenosoitukseen noin 200 kilometrin säteellä Helsingistä. STTK:n järjestämät bussit lähtevät Jyväskylästä, Kotkasta, Lappeenrannasta, Porista, Tampereelta ja Turusta.

Reitit ovat:

• Jyväskylä-Lahti-Helsinki
  • Tampere-Lempäälä-Valkeakoski-Hämeenlinna-Riihimäki-Hyvinkää
  • Turku-Salo-Lohja
  • Pori-Huittinen-Humppila-Forssa-Karkkila-Vihti-Nummela
  • Lappeenranta-Kouvola-Porvoo

Ilmoittaudu bussikuljetuksiin: https://link.webropol.com/s/181123kohtuuskaikessa
Ilmoittautuminen päättyy 12.11.2023 klo 24.00. Lisätietoa bussikuljetuksista: paivi.laakso@sttk.fi

Yst. Terveisin

Taina Vallander